Turbó meghibásodás - gyakori kérdések

A turbó javítás terén szerzett tapasztalatainkat szeretnénk Veletek megosztani.

Íme azok a témák, amikről fontos beszélni, kattints a számodra érdekes címre:

 

És akkor íme a részletek:

 

Az elégtelen kenés!

Mi okozza az elégtelen kenést? Hogyan lehet megelőzni?

Az elégtelen kenést olajkenési rendellenességnek is nevezik és messze nem csak az olajhiányos állapotot takarja. Ez a leggyakoribb oka a turbó meghibásodásoknak, aminek az az egyszerű oka, hogy a legtöbb forgalomban lévő turbófeltöltő kenését és megfelelő hőelvezetését egy rendkívül vékony olajfilm réteg biztosítja, miközben a turbina oldali hőmérséklet akár 1.000 Celsius fok közelében is lehet, a turbófeltöltő tengelye pedig megközelítheti a percenkénti 300.000-es fordulatot is. Nem nehéz belátni, hogy ilyen üzemelési körülmények mellett az elégtelen kenés vagy a nem megfelelően kiválasztott, esetleg szennyezett vagy túlhasznált kenőanyag, akár néhány másodperc alatt is a csapágyak és a turbinatengely katasztrofális károsodását okozhatja.

Egyszerűen összefoglalva, figyelj,

  • hogy az olajszint soha ne legyen túl alacsony;
  • hogy mindig megfelelő minőségű és a jármű gyártójának előírásait teljesítő olajat használj;
  • hogy szennyezett, túlhasznált motorolajjal ne használd a járművet;
  • hogy az olajnyomás mindig megfelelő legyen;
  • hogy hideg motorral, amikor a kenés még nem megfelelő, ne terheld túl a motort;
  • hogy az olajrendszerben folyékony tömítőpasztát sose használj, mert eltömítheti az olajjáratokat.

Gyorsan, egyszerűen, mindössze néhány kattintás után szeretne egyedi árajánlatot kérni? Ezzel a funkcióval könnyedén megteheti! Mindössze a forgalmi engedélyre lesz szükség, és űrlapunk segítségével néhány adat megadásával már készen is van!

A hozzánk érkezett villám ajánlatkérésekre extra gyorsan, munkaidőben 1 órán belül válaszolunk! Kérjen ajánlatot most!

Ajánlatkérés

 

A változó geometria leragadása

Mi okozza a változó geometria leragadását? Mit okozhat és hogyan lehet megelőzni?

A mai modern dízel, ún. változó geometriás turbóval szerelt járműveknél például az egyik leggyakoribb hiba a geometria leragadása, amit a bekerülő, lerakódó korom okoz. Ez a hiba jellemzően a városban rövid távokon használt járműveknél jellemző, és bármennyire is óvja a tulajdonos az autóját, ez nem garancia arra, hogy elkerülheti a bajt.

Mit okozhat a bekerülő korom?

Változatos a hibák típusa: a komolyabb szerkezeti károsodástól a turbó vezérlő elektronikai hibájáig terjed.

Hogyan ismerheted fel?

Az autó az alsóbb fordulatszám tartományokban erőtlen lesz, magasabb fordulatszámon vagy nagy terhelésnél (emelkedő, előzés) pedig vészüzembe kapcsol a motorvezérlés, és csak a következő újraindításnál engedi újra terhelni a motort.

Mi a megoldás?

Ha időben felismerik a hibát, akkor hatékonyan segít egy szakszerű turbó-geometria tisztítás is. Ha nem törődünk a tünetekkel, akkor szinte biztos, hogy jelentős javítási és anyagköltséggel is kalkulálhatunk. Azonban nem elég a tünetet megszüntetni, a kiváltó okokat is kezelni kell! Fontos a katalizátor és a részecskeszűrő megfelelő állapota is ahhoz, hogy a korom ne tapadhasson le a turbó házában. Ezen kívül a befecskendezők állapota is hatással van a koromképződésre. Végezetül kerülni kell a gyakori hideg motorral megtett városi rövid utakat és 4-600 km városi használat után mindenképpen kell egy legalább 30-40 perces országúti vagy autópályás út, hogy a korom kiéghessen a rendszerből és a részecskeszűrő megfelelően tudjon regenerálni.

Amennyiben azt szeretné, hogy az Ön turbóját javítsuk meg, abban az esetben díjmentesen futárt tudunk küldeni Önhöz a hibás turbó elszállításra. A beérkezett turbó bevizsgálása után telefonon vagy emailben árajánlatot küldünk a javításra. A megjavított turbót pedig szintén díjmentesen vissza is juttatjuk Önhöz.

Rendelje meg a díjmentes elszállítást 1 perc alatt itt:

Elszállítást kérek

 

Eltömődött kartergáz szűrő

Mi az a kartergáz szűrő és hogyan lehet tisztán tartani?

A modern belsőégésű motorok rendelkeznek valamilyen kartergázszűrő, vagy más néven forgattyúsház-szellőztető rendszerrel. A kartergázszűrő rendszer feladata a forgattyúsházában a kartergáz által okozott nyomást csökkenteni azáltal, hogy a gázokat visszavezeti a motor szívócsövébe, amit aztán a motor a friss levegővel együtt beszív. Ennek fontos környezetvédelmi szerepe is van, hiszen régebben ezeket a gázokat a szabad levegőbe engedték ki.

Mik a kartergáz szűrő hiba jelei?

Olajszivárgás, magas alapjárat, valamint a motor teljesítményének csökkenése. A szűrő állapotának romlásával arányosan a tünetek egyre észrevehetőbben jelentkeznek.

Milyen bajt tud okozni?

Az eltömődött kartergáz szűrő drasztikus forgattyúsháznyomás (kartergáz) növekedést eredményez, ami egy sor (turbó) problémához vezet, kezdve az olajfolyással! Ugyanis a turbófeltöltők olajrendszer úgy van kialakítva, hogy az olaj visszafolyása a karterbe gravitációs elven történik, azonban ha magas a karterben a nyomás, akkor az olaj nem tud rendesen visszafolyni a turbó csapágyházából és a bejövő olajnyomás a labirint gyűrűkön keresztül kipréseli ezt az olajat a turbina- és kompresszorházba. Ez meg többek között a katalizátort/részecskeszűrőt is tönkre fogja tenni és még egy sor olyan meghibásodást fog elindítani, ami végeredményben turbó javításhoz vagy cseréhez fog vezetni.

Mi a megoldás?

Olajcserék alkalmával mindig ellenőriztessük a kartergáz szellőztető rendszer állapotát is, szükség esetén tisztítsuk vagy cseréljük a szükséges elemeket. Ha a fenti tünetegyüttes jelentkezik, érdemes mielőbb begurulni egy szervizbe, mert rengeteg problémát megelőzhetünk a gyors felismeréssel. A gépkocsik komplex műszaki rendszerek, és bizony, ha egy lényeges elem nem funkcionál megfelelően, az dominó hatással lehet több alkatrész működésére…

Gyorsan, egyszerűen, mindössze néhány kattintás után szeretne egyedi árajánlatot kérni? Ezzel a funkcióval könnyedén megteheti! Mindössze a forgalmi engedélyre lesz szükség, és űrlapunk segítségével néhány adat megadásával már készen is van!

A hozzánk érkezett villám ajánlatkérésekre extra gyorsan, munkaidőben 1 órán belül válaszolunk! Kérjen ajánlatot most!

Ajánlatkérés

 

Gyenge minőségű vagy túlhasznált levegőszűrő

Miért fontos a megfelelő levegőszűrő?

A turbó a levegőszűrőn keresztül szívja a friss levegőt, ezért, ha nem megfelelő a levegőszűrő áteresztő képessége, akkor az rövid távon tönkre tudja tenni a turbót. Másik lehetséges probléma, ha a gyenge gyártási minőség miatt a szűrő nem illeszkedik megfelelően a légszűrő házba és a turbó fals – és ezáltal koszos – levegőt tud szívni.

Ráadásul a gyenge minőségű szűrő átengedi az apróbb szennyeződéseket (részecskéket), amik teljesen elkoptatják a sűrítőkereket, ezzel pedig komoly problémákat generálnak: a turbó (légszállítási) teljesítménye lecsökken, a motorvezérlés ezt kompenzálni akarja (rosszabb esetben vészüzembe áll alacsony töltőnyomás miatt), ami többletfogyasztást és tökéletlen égést fog eredményezni, és a vége sok bosszankodás és egy költséges turbó felújítás lesz…

Mi a megoldás?

A lényeg, hogy a légszűrőn nagyon nem érdemes spórolni, mert nem egy drága alkatrész még a prémium sem, de sokat lehet vele spórolni hosszú távon! Ellenőrizzük rendszeresen és ha elhasználódott (de legkésőbb minden olajcsere alkalmával), akkor cseréljük!

Amennyiben további tanácsra van szükséged, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot!

Elérhetőségeinket itt találod: Kapcsolat
Webáruházunkba itt tudsz belépni: Turbó webáruház és katalógus